Bod č. 1

Základní škola:
Střední škola:
C) Propojení studia s praxí (podpora odborných praxí nejen na SOŠ, ale i na gymnáziích).
D) Schopnost komunikovat v druhém cizím jazyce.
E) Možnost individuálně se profilovat na základě volitelných předmětů, optimálně od 2. pololetí 2. ročníku do konce studia.
Studium na základní a střední škole by mělo v dětech jejich potenciál rozvíjet, a nikoli ho potlačovat, tak jak je tomu dnes. Student si primárně musí odnést správné nastavení mysli a univerzální principy chování a myšlení, kterými se může dál řídit.
Pochopení základních postupů a myšlenkových šablon mu umožní být v praxi mnohem flexibilnější a efektivnější, a to nejen po pracovní stránce, ale i při řešení nejrůznějších situací. Až v druhé řadě tedy stojí konkrétní vědomosti a informace, které si může dohledat sám. Vzhledem k nastupujícímu rozvoji technologií se bude muset přizpůsobit tomu, že častěji bude měnit zaměstnání.